Make up tutorial - Greenblue smokey eyes

(Grunden d.v.s fondation, rouge och puder har jag redan lagt.)

Steg 1:
 Idealbryn. Här nedan ser du hur du ska forma dina bryn. 1. Vart brynet ska börja 2. brynets mittpunkt och
3. brynets slut.
TIPS: När du fyller i dina bryn kan du använda en torr skugga och en snedskuren pensel om du vill uppnå ett naturligare resultat.

          



Steg 2:  Lägg lite löst puder under ögat för att lättare få bort spillda skuggor. 
Använd en svart skugga. Jobba den uppåt och utåt för att få så kallade "kattögon" och såklart en snyggare effekt.



Steg 3: Sudda ut alla skarvar/kanter med hjälp av en pensel.



Steg 4: Applicera en limegrön skugga i ögonvrån och ut mot mitten av ögat.



steg 5: Applicera en grön/blå skugga på den andra halvan av ögat.



Steg 6 (ingen bild): Applicera en vit Highlighter under ögonbrynet för en förstorande effekt.  Vitt framhäver och svart förminskar/trycker in.

Steg 7: Använd en svart skugga och en snedskuren pensel för att nå ända in till fransraden. Den svarta "Linjen" ska vara bredast utåt och bli smalare länge in mot ögonvrån. Detta ger en förstorande effekt. 
Sota sedan.



Steg 8: Använd en svart skugga och en snedskuren pensel för att nå ända in till den översta fransraden.
(förstorande effekt)



Steg 9 (ingen bild): Böj fransarna med en franstång. Applicera sedan mascaran. Börja ända in mot fransroten och använd sicksakande rörelser samtidigt som du jobbar dig utåt.




RESULTATET







På läpparna har jag använt ett neutralt läppglans från H&M.

Kommentarer
Postat av: linnea

fint gumman <33 ååh jag hade också velat ha en bra kamera så jag hade kunnat visa mina sminkningar i min blogg :D

2009-07-10 @ 16:13:43
URL: http://linneadofs.blogg.se/
Postat av: ericaperzzon

Gud så fint/snyggt det blev!



/E

2009-07-10 @ 16:44:53
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/
Postat av: linnea

svar: jaa jag måste göra det, men har ju fan inga pengar till det! =( faan, önska jag hade en massa pengar.. gud vad jag skulle shoppa då alltså ;D logga in på msn <3

2009-07-10 @ 16:47:16
URL: http://linneadofs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0