Green smokey eyes with classic red lips

Hej! Idag bjuder jag på en grön höstig makeup :) För er som inte gillar färg på läpparna så kan man självklart använda ett neutralt gloss/läppstift.

Som bas har jag använt foundation medium beige från I.D. Bare Minerals och som rouge har jag använt Claudia bronzing powder - Golden Sunshine 801.

Ögonbrynen har jag inte fyllt i eftersom att jag färgade dem igår och jag tycker att dem är nog svarta :)
Alla ögonskuggor som jag har använt kommer från en palett som är köpt på www.makeupcosmetics.se
Och på läpparna har jag kletat på lite av läppstiftet Bold Red No.21 från KUBISS. Som är en skrikig röd färg men för att få den mer matt bet jag av på ett papper och pudrade med vitt puder.


Från paletten har jag använt dessa färger:






(Egentligen skulle läpparna ha varit några nyanser mörkare för att göra det mer höstigt. Men jag har tyvärr glömt läppstiftet i Västerås så man får göra det bästa av situationen helt enkelt.)

Kommentarer
Postat av: Linda

hejsan, jag undrar vart man köper det där sminket ? Alla ögonskuggorna alltså.

Jag bevakar dig på bdb, ÄLSKAR din sminkning!



MVH / Linda:)

2009-09-24 @ 21:44:37
URL: http://www.metrobloggen.se/lindanyden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0