Svar på en läsarfråga

God morgon!

Jag tänkte passa på att svara på era kommentarer och jag fick en fråga som det säkert är fler av er som vill ha svar på. Därför tänkte jag dela med mig av svaret här i detta inlägg.

En fråga från Carro:

- Vilken fin blogg. Och många bra tips hade du också :D Jag måste bara fråga hur får du till dina ögon så sotiga? :D

Kram Carro


Sv: Tack så mycket! :) Det värmer att höra!

Det bästa är att använda en primer under som tar fram pigmenten i skuggan. Börja med att applicera en svart kajalpenna över hela ögonlocket och upp till globlinjen. Applicera sedan den svarta skuggan. Använd sedan en mjuk pensel för att sudda de skarpa kanterna. Du kan även lägga en vit skugga under ögonbrynet för att få en snyggare effekt. Detta kallas highlighter. För att få det riktigt svart kan även ringa in ögat med svart kajal. Men undvik att lägga den i vattenlinjen vilket gör att ögat ser mindre ut. Lägg istället en vit/gul penna där för att få en intensivare blick.

Jag hoppas att du är nöjd med det svaret Carro. Om du vill se i bilder så kan du klicka på länken nedan :)



Klicka HÄR för att komma till ett tidigare inlägg där jag visar hur man lägger en svart sotning steg för steg.

Kommentarer
Postat av: anna

ojjj tack detsamma :) grymt snygg blogg med mycket härliga sminkbilder hörredu :D woooow :)

2010-07-26 @ 20:10:32
URL: http://thellizia.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0