Svar på era frågor

Vad är höstens snyggaste sminkning? :)

Svar:
En svart/lila sotning eller en mossgrön skugga är riktigt snyggt till hösten tycker jag! :-)


Kaffe eller te?
Röker du?
Indien eller Singapore?


Svar:

Jag föredrar te.
Ja, men jag ska försöka sluta för jag ska snart köra igång med träningen och det går inte ihop.
Indien. Jag har alltid velat åka dit det ser så otroligt fint ut där :)


Jag har för mig att du fixar naglar mm.. vad är priserna? :)

Svar:
Ja det gör jag. Jag tar 200-250 kr eller mer beroende på hur påkostade du vill ha dem :)


Tänkte fråga om du vet något bra sätt att få eyeliner att sitta länge (utan att åka bort) när man har den precis under ögat i den ''vattniga'' kanten? :)


Svar:

Eftersom att ögat producerar vatten så löses en vattenbaserad penna upp i vattenlinjen, medans oljepennan inte gör det, så prova att använda en penna som är oljebaserad!


Vet du någon snygg frisyr man kan göra till kort hår? har ungefär ner till axlarna och någon cm till.
Hur fick du iden att börja blogga?


Svar:
Jag har ungefär den längden på håret (när jag inte har löshår) och jag brukar göra en inåtbakad fläta i luggen och tupera det övriga håret och för mer volym och längre hållbarhet använder jag osis dust it samt bobbys hårspray!

Jag började att blogga för att jag ville att folk skulle få ta del av mina tips och förhoppningsvis bli inspirerade av det jag gör :)


En viktig fråga=)
Sliter silvershampoo på håret?
Har hört det tusen ggr att det gör det, men jag tror inte på det.
För jag tänker att silvershampoo är som vilket shampoo som helst bara det att det tar bort gula skiftningar i håret.

Stämmer det?


Svar:
Ja tyvärr så stämmer det. Det sliter på håret och ska därför inte användas lika ofta som vanligt shampoo. Det används bara om du vill få bort gula toner i håret och med ett bra silvershampoo behövs bara 1-2 behandlingar. Ett litet tips är att blanda ut det med balsam eller inpackning för att minimera risken av att det blir lila skiftningar.


Tänkte fråga om du kan någon enkel men ändå snygg frisyr till den som har jätte långt hår?
Har själv till svanken ungefär=)


Svar:
Flätor är alltid snyggt vad man än har för längd på håret. Sen finns det ju massa olika sorters flätor. Fiskbensfläta tycker jag är riktigt snyggt till ett långt hår eller en fyrbensfläta. Jag har tyvärr inga bilder så sök på google så hittar du bilder och beskrivningar :)

Kommentarer
Postat av: Annie

Har du designat bloggen själv? Jätte häftigt!

2010-10-21 @ 00:55:05
URL: http://larouge.webblogg.se/
Postat av: Carso

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2011-05-04 @ 10:37:10
URL: http://carso.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0