Svar på era frågor!

Vad läser du för bloggar?
Jag läser kenzas, kissies, fokis, dollyblond, Lindas sminkblogg. Sen kikar jag in på olika sminkbloggar ibland om jag hittar någon som verkar intressant :)


Vad gillar du att göra på fritiden?

Jag gillar att umgås med killen, vänner och att träna. Jag gillar även att sminka, jag kan stå flera timmar framför spegeln och bara testa olika sminkningar :)


Vad lyssnar du på för musik?
Jag lyssnar på det mesta. Jag gillar i princip all musik förutom riktig hårdrock och opera ;)
Men Rise Against är en favorit!


Vet du hur man kan få bort påsar/ringar under ögonen?

Drick mycket vatten, motionera och sov ordentligt (minst 8 timmar) det gör susen!
Ett annat tips är att hålla en metallsked under iskallt vatten, tryck sedan skeden mot den pösiga delen under ögat och håll kvar några minuter. Du kan även lägga tepåsar med kamomill eller gurkbitar över dina ögon i ca 15 minuter, skölj sedan med kallt vatten.


Hur länge har du bloggat?
Jag har bloggat sen i Juni förra året :)


Hej, jag har tandställning och därför börjar mina tänder bli lite gula! Finns det något man kan göra (förutom tandblekning) så att de blir vitare?
I NEED YOUR HELP!!

Var noggrann med borstningen morgon och kväll, använd en tandkräm mot missfärgningar. Det funkar bra tycker jag! Sen har jag hört att bikarbonat ska göra tänderna vitare.
Men om det är sant det vet jag inte! :)



Hur kan man få bort finnar på bästa och enklaste sätt?

Det är otroligt viktigt att ta hand om sin hud med rätt produkter. Rengör ansiktet noga morgon och kväll, börja med rengöring, sedan ansiktsvatten (viktigt) och tillsist dag/nattkräm beroende på tillfälle.
Du kan även använda mineralmakeup som inte innehåller talk vilket täpper igen dina porer.


Hur kan man få sina ögon bryn som dina. Asså formen. Jag har noppat mina och de e ojämna nu. De ser skitfult ut. så om du kunde hjälpa till lite så våre det snällt.
Jag har lagt upp en guide i ett tidigare inlägg om hur du ska noppra dina ögonbryn på bästa sätt.
Klicka HÄR för att komma till inlägget.


Kan inte du skriva lite om hur man gör en fin vardagsminkning till en person som e i åldern runt 14 och går i skolan. en naturlig look. inte allt för avanserat
.
Om du klickar HÄR så hittar du en snygg vardagssminkning som inte är allt för avanserad. Sen behöver färgen inte vara brun utan man väljer ju själv vad man trivs bäst i! :)


Vill ha ett tips på en frisyr till studenten. Sen Ska vara rätt enkel men snygg. Har ganska mycket uppklippt och det är lite längre än axlarna. Kram
Här kommer några bilder på uppsättningar som är enkla att göra. Sen kan man ju piffa till det lite med något snyggt spänne eller en blomma i någon fin färg :)


Varför använder du inte dina egna naglar (och låter de växa) utan har lösnaglar, eller acryl eller gele elr vad du nu har? :) Kram!

Jag är nagelbitare! Så fort jag blir nervös så biter jag på naglarna (vilket är ganska ofta) Jag har lyckas spara ut dem en liten bit någon gång men dem går alltid av. Så därför använder jag lösnaglar väldigt ofta.


kan inte du visa upp (skriva) om saker som är jättebiliga att hitta i affärer (t. ex. hm, m.m.) som är bra för huden. Alla som bloggar köper så dyra saker så det är inte lätt att köpa dom om man inte går i gymnasiet eller jobbar.
Viva la Diva är en av mina favoritmärken när det gäller billigt smink. Bra och prisvärt!
Här är några produkter som jag själv använder och som jag gillar mycket! Billigt är det också! ;)

BODYSCRUB
Exfolierande och mjukgörande med fruktig doft. 200 ml.
29:50:-


GENTLE EYE MAKE-UP REMOVER WATERPROOF
L’Oréal Paris laboratorier har skapat en mild rengöring för ögon och läppar, särskilt anpassad för makeup som är vattenfast eller håller länge. Den är effektiv och skonsam utan att göra huden fet.

Resultat: en snabb och lätt rengöring som inte lämnar någon fet hinna.

ca 60:-


LÄPPGLANS
Mjukgörande med söt doft. 11 ml.

29:50:-


Vilken affär har du köpt linnet som du visar i några tidigare inlägg?
Om du menar detta linne så är det köpt på en marknad där jag bor för 180 kr.


Hej, undrar om du har något bra budgettips för ögonfransböjare, och några andra tips som får fransarna riktigt fina :)

Jag använder Make Up Stores ögonfransböjare och jag gillar den! Åhlens har också riktigt bra böjare!
Om du vill hålla dina fransar fina tycker jag att du ska du prova Make Up Stores treatment mascara! Jag använder den själv och jag ser skillnad! :)



Gör du alla dina fina makeuper själv, eller tar du hjälp av någon?

Kramar!
Jag gör allt själv! Jag tar hjälp av internet ibland där jag letar inspiration! :)



Jag hoppas att ni är nöjda med svaren! Annars får ni fler chanser att fråga mig. Jag kommer snart att ha en frågestund till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0