Vad har du för hudtyp? Gör en gratis hudanalys

Jag gjorde precis en hudanalys hos skinplan.se. Det är helt gratis så varför inte?
Min fina hy är något av de få saker jag alltid ha varit stolt över :)

Min hudanalys:

Hej Johanna!

 

Gratulerar! Du har ett av de mest sällsynta hudtillstånden, som innebär att din hud har en perfekt balans på både fukt- och sebumhalten (hudfett). Din hud är varken fet eller torr.

Fuktmängden som avgår från din hud är låg, vilket är en stor fördel. Vi brukar kalla processen då fukten avgår från huden för TEWL (transepidermal water loss), som betyder transepidermisk vattenförlust. Din trumf är att ditt mätvärde är lågt och visar att fukten från din hud avgår långsamt och i liten skala. Det här förhindrar din hud från att bli torr och på så sätt bromsas även ålderssprocessen.

Eftersom dina porer är små, har du också ett normalt flöde av sebum. Det är därför strukturen på din hud ser fin ut och känns slät. Men detta innebär inte att du helt kan strunta i att ta hand om din hud. Med ett bra hudvårdsprogram kan du vara säker på att din hud kommer att förbli lika fin långt fram under åren. Nedan ser du vad vi rekommenderar just dig att använda, hjälpmedel som är helt anpassade till kvalitén på din hud.

 

Med vänliga hälsningar
SkinPlan

 

Gör din hudanalys hos på www.eleven.se

Här nedan kan du se precis hur du ska göra.

Börja med att klicka HÄR

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0