Dagens tips - Citron och socker bra för huden

Tjo!

Häromdagen läste jag att citron och socker skulle vara väligt bra för huden, speciellt för dem som har acne.

Jag var bara tvungen att testa. Och gissa vad? Man blev len som en babyrumpa. Helt otroligt!


Du behöver:

*Citron
*Strösocker
*glas/burk att blanda i
*sked
*kniv

Börja med att pressa ut saften ur citronen i ett glas. Tillsätt strösocker tills blandningen blir tjock och krämig.

Fukta ansiktet innan du applicerar blandingen. Ta lite av blandningen på fingertopparna och peela med cirklande rörelser.

Skölj sedan bort den med ljummet vatten efter några minuter.

Jag lovar, du kommer att känna dig som en ny människa :)


+ = En strålande hy

Kommentarer
Postat av: Ufoo

Hej, jag undrar om lime funkar lika bra som citron?

2010-05-27 @ 21:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0